نوشته شده توسط : پارس اتیلن

 

 

طراحی گرافیک (graphic design) 

 

چه چیزی یک طراحی خوب را ایجاد می کند؟ یک طراحی گرافیکی موثر به کاربران کمک می کند پیام شما را درک کنند و همچنین امکان انتقال آسان در وب سایت یا فروشگاه شما را فراهم می کند. 

یک طراحی موثر همچنین دارای یک جزء پنهان است که پیام ها را به یاد ماندنی می کند و ارتباطات عاطفی بین مشتری و برند را تقویت می کند. این مولفه زمینه عاطفی و ایدئولوژیکی مشترک بین شما و مخاطبانتان است. به همین دلیل است که تماشای روند برای طراحان حیاتی است.

طراحی گرافیک ایجاد ترکیبات بصری برای حل مسائل و ارتباط ایده ها از طریق متن، تصویر، رنگ و فرم است. استفاده از محتوای بصری برای انتقال پیام به مخاطب است. 

بنابراین طراحان گرافیک یک ایده، محتوا یا اطلاعات را می گیرند و آن را به چیزی جذاب از نظر بصری تبدیل می کنند. اطلاعات معمولاً به صورت خلاصه پروژه از سوی مشتری یا درخواست‌های سایر اعضای یک تیم داخلی ارائه می‌شود.

طراحان مسئول ایجاد بسیاری از چیزهایی هستند که شما روزانه می بینید و از آنها استفاده می کنید مانند تبلیغات، مجلات، آگهی ها، برنامه های کاربردی وب، بسته بندی، آرم ها، کتاب ها، نقشه ها و وب سایت ها. 

اگر خلاق باشید، ارتباط بصری داشته باشید و در طراحی های عالی مهارت داشته باشید، ممکن است حرفه ی طراحی گرافیک برای شما ایده آل باشد.

هدف اصلی کار یک طراح گرافیک این است که ایده ها را به صورت بصری به مخاطب منتقل کند. حول ارتباطات بصری انواع مختلف، از طراحی لوگو گرفته تا وب‌سایت‌ها تا انیمیشن‌ها و موارد دیگر می‌چرخد.

وظايف مهم طراحان گرافيک

 

طراحان گرافیک روزانه بسیاری از وظایف مهم را برای تکمیل پروژه های خود انجام می دهند. اگرچه، بستگی به جنبه طراحی آنها دارد، اما به طور کلی شامل موارد زیر است:


تفکیک خلاصه پروژه- این شامل تلاش برای درک مشکلی است که باید حل شود و هدف اصلی طرح درخواست شده است.

تحقیق - این امر مستلزم جستجوی ایده‌ها/مرجعات طراحی است که مفهومی مشابه با آنچه می‌خواهید ایجاد کنید.

اسکچینگ/ایجاد تابلوهای خلق و خو - مودبرد عبارت است از چیدمان تصاویر، مواد و تکه های متن پیرامون یک سبک یا مفهوم خاص. این مرحله از فرآیند طراحی بسیار مهم است، زیرا به ساده‌سازی نتایج حاصل از فرآیند تحقیق شما کمک می‌کند و همچنین می‌توانید مفاهیم خود را با ترسیم کشف کنید. اگر نمی توانید نقاشی کنید نگران نباشید. طرح های شما قرار نیست بی نقص باشند. این فقط برای اکتشاف است.

ایجاد طرح‌ها - این جایی است که شما در واقع کار طراحی را انجام می‌دهید، همانطور که آموخته‌های خود را از تحقیقات، طراحی و تابلوهای روحی خود پیاده‌سازی می‌کنید.

دریافت بازخورد از اعضای تیم و مشتریان - در این مرحله، شما طرح های خود را ارائه می دهید و بازخورد می گیرید. بیشتر طراحان از بازخورد می ترسند، اما این در واقع به شما کمک می کند تا بهتر شوید.

 

گرایش‌های طراحی وب سايت در سال 2023

 

1. تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی

 

تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی برای موتور جستجو مناسب هستند و به گوگل کمک می کنند پست ها و محصولات شما را رتبه بندی کند. Dall-e-2 یک ابزار محبوب تولید کننده تصویر هوش مصنوعی است. این کار برای افرادی که هیچ تجربه ای در طراحی ندارند، ایجاد گرافیک متقاعد کننده را آسان تر می کند.

2. آیکون های متحرک

 

نمادهای متحرک برای تعاملات در مقیاس کوچک مفید بوده اند تا بازدیدکنندگان را سرگرم کنند. با این حال، در سال 2023، طراحان وب قصد دارند با ترکیب انیمیشن های شناور و تبدیل عناصر معمولی در یک وب سایت به آیکون های متحرک نفس گیر، از این هم فراتر بروند.

 

3. فونت های و حروف Groovy

 

مواظب فونت های سفارشی و Groovy باشید که تا سال 2023 موج بعدی خواهند بود زیرا طراحی های وب مبتنی بر متن در سال های اخیر به طور فزاینده ای محبوب شده اند. عناصر شخصی سازی شده مانند فونت های سفارشی می توانند تجربه جذاب تری را برای کاربران ایجاد کنند. متن با فونت groovy می تواند یک عنصر گرافیکی ضروری امسال باشد.

4. پالت رنگي Inspo

 

رنگ عنصر مهمی از خلاقیت است. امسال پالت های رنگی مانند Viva Magenta رنگ پنتون سال یا رنگ های نئون کار شما را زنده می کند. رنگ هایی که در ترندهای طراحی وب 2023 هستند را کشف کنید.

5. وکتور - یکپارچه سازی با سیستم عامل و نوستالژی

 

طراحی رترو و نوستالژیک نه تنها حس آشنایی را منتقل می کند، بلکه پیوندی قوی با بیننده ایجاد می کند. علت ساده اما مؤثر است: خاطرات را تحریک می کند.

6. قطعات مرکزی سه بعدی انتزاعی

 

آخرین روندهای بصری شامل محورهای سه بعدی انتزاعی در فضای برجسته است که با نمایش جذابیت و شخصیت یک کسب و کار به شیوه ای متفاوت، مخاطبان را تحت تأثیر قرار می دهد و اولین برداشت به یاد ماندنی را ایجاد می کند.

7. گرایش های طراحی وب دوستدار انگشت شست

 

بیشتر ترافیک وب سایت در جهان توسط دستگاه های تلفن همراه ایجاد می شود. پیشرفت‌های اخیر در فناوری دستگاه‌های تلفن همراه همه را بر آن داشته تا وب‌سایت‌های سازگار با موبایل را توسعه دهند. اما سازگاری با موبایل کافی نیست.
به نحوه در دست گرفتن یا استفاده از موبایل خود دقت کنید. انگشتان ما دور گوشی پیچیده شده اند و هر کار را انجام می دهند. در این موارد، سایت باید با انگشت شست سازگار باشد. منوها، آیکون ها یا دکمه های نمایش داده شده در سایت شما برای کاربران به سادگي طراحي شده است تا با انگشت شست خود به همه چيز دسترسی پیدا کنند.

8. واقعیت افزوده (AR)

 

پیاده سازی فناوری جدید برای بهبود تجربه کاربری هدف هر توسعه دهنده یا طراح وب است. واقعیت افزوده (AR) می تواند یکی از آنها باشد. AR فناوری است که محتوا یا تصاویر دیجیتال را با دنیای فیزیکی مرتبط می کند. به عنوان مثال، استیکرها یا فیلترها را می توان در اسنپ چت و همچنین Google Arts & Culture پیدا کرد. آنها جزئی از گرایش های طراحی وب هستند.

9. تصویر طراحی وب

 

صفحاتی در وب که عکس‌ها را با تصاویر تکمیل می‌کنند، به عنوان الهام‌بخش، در طراحی گرافیک محبوبیت پیدا می‌کنند. یکی از دلایل اصلی این است که تصاویر معمولاً از نظر اندازه کوچکتر هستند و سریعتر از عکس ها بارگذاری می شوند.

10. جلوه های اسکرول

 

هرچه بازدیدکنندگان بیشتری در سایت شما پیمایش کنند، بیشتر سایت شما را کاوش خواهند کرد، که احتمال انجام اقدامات بیشتر را افزایش می دهد. راه های زیادی وجود دارد که می توانید در حین پیمایش در صفحات، تجربه ای به یاد ماندنی را برای کاربران خود فراهم کنید.

تجربه‌ی هیجان گرافیک های چشم نواز با آمینا گروپ!

 

تیم آمینا با داشتن نیروهای جوان و با انگیزه توانسته است در طی سال های اخیر پیشرفت چشمگیری در تمام حوزه های دیجیتال مارکتینگ داشته باشد. تیم طراحی گرافیک آمینا با استفاده از ایده های بروز در جهان و داده هایی که از کارفرمایان دریافت می‌کنند، طرح هایی حرفه ای را متناسب با آنچه در ذهن خود دارید طراحی می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خدمات گرافیکی آمینا گروپ، می‌توانید از طریق راه های تماسی که بر روی وبسایت آمینا قرار دارد با ما در تماس باشید.

اطلاعات تماس


آدرس: خیابان میرداماد، خیابان نساء، خیابان سیفیه، نرسیده به اطلسی، پلاک۳۸ واحد۶

تلفن:

۰۹۳۳۲۷۲۱۷۱۱

۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۴۹

۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۵۰

منبع: https://amina-group.com/

 

 



:: برچسب‌ها: عناصر مهم و پرکاربرد در طراحی گرافیک , اصول و مبانی طراحی گرافیک , خدمات طراحی گرافیک , شغل های پر در آمد در رشته طراحی گرافیک , آمینا گروپ , graphic design ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

مبارزه با استرس در مدرسه

 

مدیریت استرس به طور فزاینده ای در جامعه بهداشت روان محبوب شده است. نه تنها مقرون به صرفه است، بلکه یک راه سریع برای مقابله با عوامل استرس زا و محرک است. 

همه ما تاثیر استرس را در مقطعی از زندگی خود تجربه کرده ایم. به هر حال، تهدید و ناتوانی در کنترل تنش می تواند تأثیر زیادی بر احساس، تفکر و عمل ما داشته باشد.

علیرغم این واقعیت که ممکن است غیرممکن به نظر برسد، کارهایی وجود دارد که می توانید برای کاهش استرس در محل کار و خانه و بازگرداندن کنترل انجام دهید. هدف اصلی مدیریت استرس بازیابی خودتنظیمی و کنترل است. 

برای اینکه شادتر، بهتر و سازنده تر باشید، می توانید در مدیریت استرس خود موثرتر باشید. هدف نهایی داشتن یک زندگی متعادل با زمان کافی برای کار، روابط، زمان استراحت و سرگرمی است – و همچنین استحکام لازم برای قوی ماندن تحت استرس و مقابله با مشکلات.

با این حال، چندین رویکرد برای مدیریت استرس وجود دارد. کشف اینکه چه چیزی برای شما بهتر است نیاز به آزمایش دارد، به همین دلیل است که توصیه های کاهش استرس ارائه شده در زیر می تواند کمک کند. همه ما تحت تاثیر استرس هستیم.

نکته کلیدی این است که مهارت های مدیریت استرس موثر را توسعه دهیم تا از بالا رفتن بیش از حد سطح استرس خود جلوگیری کنیم. سلامتی و رفاه طولانی مدت شما به توانایی شما در مدیریت مناسب استرس بستگی دارد.

 پنج استراتژی برای مدیریت استرس دانش آموزان

1) فضایی برای خود درست کنید.

 

جایی در خانه خود انتخاب کنید که ممکن است تنها باشید. برای دستیابی به ثبات اساسی، باید یک محیط امن ایجاد کرد. آخرین باری که برای خودت وقت گذاشتی کی بود؟


2) از بین بردن عوامل استرس زای خارجی

 

مقدار بیش از حد استرس در یک یا هر دو همسر/اعضای خانواده می تواند ظرفیت آنها را برای ارتباط موثر و حل تعارض مختل کند. این معمولاً اگر به آن رسیدگی نشود، رابطه را تیره می کند.

در صورت امکان، عوامل استرس زای خارجی را حذف کنید. اگر نه، راهبردهایی را برای مقابله با استرس به تنهایی در نظر بگیرید تا بر روابط شما تأثیری نگذارد.

 

3) ورزش منظم

 

ورزش یک کاهش دهنده استرس کوتاه مدت موثر است. اندورفین ها، هورمون های حس خوب که به ما کمک می کنند به طور طبیعی استرس را از بین ببریم، ترشح می شوند.

اما، با گذشت زمان، ورزش به کاهش اثرات منفی فیزیکی استرس نیز کمک می کند. ورزش سلامت کلی شما را افزایش می دهد و قلب شما را سالم نگه می دارد.

یافتن فعالیتی که از انجام آن لذت می برید به شما کمک می کند تا به یک برنامه تناسب اندام منظم پایبند باشید، خواه دویدن، یوگا یا تای چی باشد.


4) از چهار A مدیریت استرس استفاده کنید.

 

در حالی که سیستم عصبی شما به طور خودکار به استرس واکنش نشان می دهد، برخی از عوامل استرس زا در زمان های قابل پیش بینی اتفاق می افتند، مانند رفت و آمد شما به محل کار، ملاقات با کارفرما، یا دورهمي های خانوادگی.

شما می توانید شرایط را تغییر دهید یا واکنش خود را هنگام مواجهه با چنین عوامل استرس زا پیش بینی شده تغییر دهید. در نظر گرفتن چهار A در هنگام انتخاب مسیر اقدام در هر موقعیتی مفید است: اجتناب Avoid، سازگاري Adjust، تطبیق Adopt یا پذیرش Accept

5) یک کیت مدیریت استرس بسازید.

 

اگر به دليلي دچار تنش هستید، به روشی برای کنترل سطح استرس خود نیاز دارید. راه حل این مشکل کاهش فوری استرس است. استفاده از حواس خود - آنچه می بینید، می شنوید، چشیده و لمس می کنید - همراه با یک حرکت آرامش بخش، دو متد سریع برای کاهش استرس هستند.

به عنوان مثال، با خیره شدن به عکس مورد علاقه، استشمام یک عطر خاص، گوش دادن به آهنگ مورد علاقه، مزه کردن یک آدامس، یا در آغوش گرفتن حیوان خانگی، می توانید به راحتی بر روی خود تمرکز کنید.

استرس مداوم می تواند با آسیب رساندن به سلامت جسمی و عاطفی ما، تأثیر منفی بر روابط ما با خود و افراد اطرافمان بگذارد. یک روش واحد و موثر برای کنترل استرس وجود ندارد.

رویکرد شما برای مدیریت استرس بسته به ماهیت و فراوانی استرس شما با رویکرد دیگران بسیار متفاوت خواهد بود. اما اگر به آنها نیاز دارید، داشتن جعبه ابزاری از استراتژی‌های کاهش استرس مفید است. مدیریت استرس یک هنر است و شما هنرمند هستید.

راهکارهای مقابله با استرس برای دانش آموزان

 

  • تنفس عمیق شکمی را تمرین کنید.
  • ريلکس کردن عضلانی را امتحان کنید.
  • در فعالیت های بدنی منظم شرکت کنید.
  • همه احساسات را بشناسید و بپذیرید.
  • یاد بگیرید که با مشکلات ارتباط برقرار کنید.
  • چند شنونده قابل اعتماد پیدا کنید.

در مدرسه پیشرو به عنوان اعضای مدرسه برای از بین بردن عوامل موجود استرس شیوه هایی از قبیل ایجاد محیط حمایتی برای دانش آموزان، غنی سازی شخصیت آنها، کاهش تعارضات مدرسه، پرهیز از برقراری قوانین خشک و غیرقابل انعطاف در محیط ایجاد محیط فیزیکی مناسب برای دانش آموزان از جمله کارهایی است که می تواند در حل مسئله استرس مفید و چاره ساز باشد.

تماس با ما


تلفن :

۷۷۷۰۲۴۳۱


۷۷۸۷۸۸۰۰

آدرس : تهران -تهرانپارس -بزرگراه رسالت – بین اتوبان باقری و خیابان رشید – پ ۲۰۲- مجتمع آموزشی پیشرو

 منبع: https://pishroschool.ir/

 

 



:: برچسب‌ها: علائم و نشانه های استرس کدامند؟ , مبارزه با استرس در مدرسه , راهکارهای موثر مقابله با استرس برای دانش آموزان , مدرسه پسرانه غیر دولتی پیشرو ,
:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

طراحی و اجرای دیوار سبز

 


دیوارهای سبز یکی از جدیدترین ترندها در طراحی داخلی هستند و دلیل خوبی هم دارند. آنها زیبا، سالم هستند و مزایای آن بسیار بیشتر از هزینه ها و نگهداری آن است. 

اگر برخی از روندهای اخیر ساختمان را دنبال کرده باشید، ممکن است متوجه شوید که دیوارهای سبز در فضای باز و داخلی اکنون محبوب هستند. محبوبیت دیوارهاي سبز بیشتر از یک ظاهر زیباشناختی عالی است. در واقع، داشتن دیوارهای زنده در داخل یا خارج ساختمان شما مزایای متعددی دارد.

مزایای دیوار سبز

 

1. هوا را تصفیه می کند.


احتمالاً شنیده اید که از جنگل آمازون به عنوان "ریه های زمین" یاد می شود. این به این دلیل است که شاخ و برگ های عظیم و متراکم جنگل آمازون، دی اکسید کربن را به اکسیژن تبدیل می کند. و در حالی که همه ما از فرآیند شیمیایی که گیاهان برای تولید اکسیژن استفاده می کنند سود می بریم، کارهای بیشتری وجود دارد که می توانیم انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که هوای خانه ما تمیز و غنی از اکسیژن است.

یکی از مهم ترین مزایای دیوار سبز، بهبود کیفیت هوای داخل خانه است. تقریباً 25 درصد از انتشار کربن ناشی از فعالیت های انسانی توسط گیاهان جذب می شود و دیواره های زنده در این جذب نقش دارند. گیاهان روی دیوار سموم موجود در هوا را فیلتر کرده و دی اکسید کربن را به اکسیژن تبدیل می کنند. با انجام این کار، آنها محیط سالم تری را برای شما، خانواده تان ایجاد می کنند.

2. دمای محیط را کاهش دهید.

 

گرمایش و سرمایش فضای کاری می تواند گران باشد و در زمستان های سخت و در فصل گرم می تواند بخش قابل توجهی از پول شما را از بین ببرد. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای کاهش این صورت حساب ها انجام دهید، از افزودن عایق به درب ها و پنجره ها تا جایگزینی سیستم تهویه مطبوع با راندمان بالا.

اما راه ساده دیگری برای کاهش قبض انرژی وجود دارد: دیوارهای سبز زنده. گیاهان مقداری نور خورشید را جذب و منعکس می کنند که باعث خنک شدن هوا می شود. در نتیجه، پول کمتری را برای قبوض خود خرج می کنید.

3. نویز را کاهش دهید.

 

آیا تا به حال توجه کرده اید که چگونه یک اتاق فرش شده نسبت به اتاقی که کف کاشی یا چوبی دارد، ساکت تر است؟ این به این دلیل است که صدا از سطوح صاف و غیر متخلخل منعکس می شود.

چیزهایی مانند پرده و فرش می توانند یک اتاق پر سر و صدا را ساکت تر کنند. دیوارهای گیاه تقریباً همین تأثیر را دارند. ارتعاشات صوت به جای اینکه به داخل اتاق منعکس شوند، توسط برگ های گیاه جذب می شوند.

یک دیوار سبز گیاهی تقریباً 41 درصد بیشتر از دیوارهایمعمولي سر و صدای بیشتری جذب می کند. دیوارهای سبز فضای باز سر و صدای ناشی از ترافیک، هواپیما و فعالیت های ساختمانی و هر صدای دیگری را که در یک مرکز شهری تجربه می کنید کاهش می دهد.

دیوارهای سبز رنگ داخلی می توانند صدای اتاق ها را کمتر کنند. دیوار چه در داخل باشد چه بیرون، به عنوان یک مانع صوتی مقرون به صرفه و هنری عمل می کند.

4. بهره وری بیشتر

 

تاکتیک های زیادی وجود دارد که کارفرمایان می توانند برای بهبود روحیه کارکنان خود انجام دهند. یکی از آنها تغییر یا بهبود دکور محیط کار است. کارکنان تمایل دارند که در محیط کار خود تغييرات ببينند. به هر حال، آنها بخش قابل توجهی از روز خود را در یک مکان می گذرانند.

اگر هدف شما بهبود بهره وری کارکنان است، دیوار سبز زنده یک روش سریع و مقرون به صرفه برای افزایش بهره وری است. کارکنان به فضای سبز بیشتر در محل کار پاسخ مثبت می دهند.

5. ساختمان را در برابر آتش مقاوم تر کنید.

 

همانطور که مي دانيد، گیاهان دارای مقدار قابل توجهی رطوبت هستند. این رطوبت آنها را به طور طبیعی در برابر آتش مقاوم می کند. آتش سوزی های جنگلی را در نظر بگیرید، ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما اين آتش سوزي ها معمولاً پس از دوره های خشک طولانی رخ می دهند.

دیوارهای سبز همیشه سرسبز و مرطوب باقی می مانند. با افزودن یک دیوار زنده به ساختمان خود، آن را در برابر آتش مقاوم تر می کنید.

6. عمر دیوار خود را افزایش دهید.

 

دیوارهای شما در معرض نور خورشید، باد، باران و تغییرات شدید دما هستند. با گذشت زمان، عناصر، دیوار شما را خراب می کنند. اما یک دیوار زنده ساختار شما را از آسیب مستقیم محافظت می کند. طول عمر دیوار شما با ديوار سبز می تواند سال ها افزایش یابد.

7. به ساختمان خود ارزش بیشتری بدهید.

 

برای ارزشمندتر کردن ساختمان خود، می توانید چندین تغییر ایجاد کنید. با این حال، این تغییرات اغلب هزینه بالایی دارند. ممکن است لازم باشد هزاران دلار خرج کنید تا بازدهی کمی داشته باشید.

هنگامی که یک دیوار زنده نصب می کنید، ساختمان خود را با ارزش تر می کنید. ظاهر طبیعی مورد علاقه بسیاری از خریداران است. علاوه بر این، صرفه جویی در انرژی به ساختمان شما ارزش بیشتری می دهد.

دیوارهای سبز داخلی و خارجی گیاهان از محیط زیست ما محافظت می کنند. اگرچه ممکن است به نظر برسد که یک یا دو دیوار قادر به مبارزه با تغییرات آب و هوایی نیست، اما می تواند تا حدودي به از بين بردن ردپای کربن در خانه یا شرکت شما کمک کند. 

دیوارهای سبز در فضای باز و داخلی دارای مزایای متعددی هستند. اگر علاقه مند به شروع کار هستید، باید شروع به تحقیق و برنامه ریزی برای دیوار خود کنید.

مهمترین خدماتی که ایوان سبز در سیاست کاری خود قرار می دهد: مشاوره، بازدید از محل پروژه و ارائه پیشنهاد مناسب، طراحی خلاقانه با استفاده از نرم افزارهای تخصصی جهت ترسیم نقشه ها بر اساس کاربری فضا، برآورد هزینه براساس طرح ارائه شده، تولید و اجرای پروژه با استفاده از متریال مرغوب، معتبر و استاندارد می باشد.

شما می توانید جهت دریافت خدمات و یا راهنمایی بیشتر با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید.

تلفن:

۰۲۱ – ۲۲۷۹۵۳۴۰

۰۹۱۲ – ۲۸۳۵۵۶۲

آدرس: خیابان میرداماد – خیابان نساء – خیابان مسعود سیفیه – پلاک 38 واحد 2

منبع: https://interior-designer.ir/

 



:: برچسب‌ها: گروه معماری و دکوراسیون داخلی ایوان سبز , پوشش گیاهی مناسب برای دیوار سبز , تاریخچه دیوار سبز , Green Wall , انواع دیوار سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1401 | نظرات ()