طراحی داخلی چیست؟
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

خدمات طراحی و دکوراسیون داخلی ایوان سبز

طراحی داخلی، برنامه ریزی و طراحی فضاهای دست ساز، بخشی از طراحی محیطی و ارتباط تنگاتنگ با معماری است. اگرچه میل به ایجاد یک محیط دلپذیر به قدمت خود تمدن است، اما زمینه طراحی داخلی نسبتاً جدید است.

حداقل از اواسط قرن بیستم، اصطلاح دکوراتور داخلی به قدری ضعیف به کار رفته است که تقریباً بی‌معنی است، در نتیجه اصطلاحات توصیفی‌تر دیگری به کار رفته‌اند.

اصطلاح طراحی داخلی نشان دهنده حوزه فعالیت گسترده تری است و در عین حال جایگاه آن را به عنوان یک حرفه جدی نشان می دهد.

در برخی از کشورهای اروپایی که این حرفه به خوبی جا افتاده است، به عنوان معماری داخلی شناخته می شود.

افرادی که به بسیاری از عناصر شکل دهنده محیط های ساخته شده توسط انسان توجه دارند، از کل میدان به عنوان طراحی محیطی یاد می کنند.

آنچه اهمیت طراحی داخلی را تشدید می کند، نیاز مبرم به زیبایی شناسی در دنیای مدرن است. امروزه انسان بیش از هر زمان دیگری نیاز به محاصره زیبایی دارد. 

روزمرگی ها و مصیبت های دنیای معاصر تجارب حسی فرد را مخدوش می کند و بسیار مهم است که هر فضایی را که در آن ساکن هستیم، طراحی داخلی کنیم.

طراحی داخلی به فرد کمک می کند تا وجود، سبک زندگی و درک خود از جهان را ارتقا بخشد. این یک میل اساسی انسان است که به دنبال زیبایی در اطراف باشد و آن را شناسایی کند.

وقتی زیبایی و زیبایی شناسی با عملکرد همراه شود، فضا بهینه می شود و به یک فرد مدرن اجازه می دهد در محیطی ایده آل زندگی کند.

آنچه هنر را از قاعده مندی متمایز می کند، عنصر بیان است که مشخصه نوعی از هنر است. هر زمان که فرد وارد فضای جدیدی می شود، بر اساس ظاهر آن، مفروضاتی را در مورد فردی که در آنجا زندگی می کند، ایجاد می کند.

اگر رنگ های استفاده شده تند و پر زرق و برق باشند، شاید فرد سبک زندگی برون گرا داشته باشد و به طرز جذابی برون گرا باشد.

اگر فضای داخلی دارای رنگ‌های ملایم باشد، ممکن است تلاش ساکنان را برای ایجاد فضای زندگی که ذهن آنها را آرام می‌کند، منعکس کند، نشان می‌دهد که فرد برای صلح و آرامش ارزش قائل است.

طراحی مینیمالیستی ممکن است جستجوی فرد را برای فضایی نامرتب که منجر به ذهنی نامرتب می‌شود، منتقل کند، در حالی که یک طراحی حداکثری ممکن است نیاز فرد به تحریک ذهنی را نشان دهد.

هیچ یک از انتخاب ها بهتر از دیگری نیست، آنها فقط اشکال متفاوتی از ابراز وجود هستند و نمادی از شیوه های متنوع ارتباط افراد با فضای خود هستند. توانایی فوق‌العاده طراحی داخلی برای عملکرد به عنوان یک شکل بیان دلیل اهمیت طراحی داخلی است. 

یک خانواده ممکن است متشکل از افراد در رده های سنی مختلف باشد، از جمله والدین، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، کودکان نوپا یا نوزادان. اگر افراد جوان یا مسن در خانواده وجود داشته باشند.

طراحی داخلی می تواند با ایجاد فضاهایی که به راحتی در دسترس باشد، به نفع آنها باشد. اصل طراحی داخلی و معماری را می توان اجرا کرد تا انتقال بین قسمت های مختلف خانه برای سالمندان آسان تر شود.

همچنین می تواند به ایجاد فضای امن تری برای کودکان نوپا کمک کند که ممکن است بدون خطر آسیب در خانه حرکت کنند.

علاوه بر این، در صورتی که هر یک از اعضای خانواده دارای معلولیت یا تحرک محدود باشد، می‌توان از طراحی داخلی نیز برای دوست‌داشتن فضای ناتوانی استفاده کرد.

بنابراین، طراحی داخلی می تواند به افراد با نیازهای مختلف کمک کند تا با عزت زندگی کنند و اعضای خودکفای خانواده باشند.

هفت مفهوم طراحی داخلی چیست؟

هر پروژه ای را می توان با داشتن اصول مستحکم به وضوح تعریف کرد. این امر به ویژه در مورد هفت اصل طراحی داخلی صادق است: تعادل، وحدت، ریتم، تأکید، کنتراست، مقیاس و تناسب و جزئیات.

گروه معماری و دکوراسیون داخلی ایوان سبز از پیشتازان معماری بر مبنای علم روانشناسی میباشد؛ که حاصلِ فعالیت گروهی و گرد هم آمدنِ مهندسین مجرب و متعهد و نیروی کار ماهر و دلسوز می باشد.

تماس با ما

شما می توانید جهت دریافت خدمات و یا راهنمایی بیشتر با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید.

۰۲۱ – ۲۲۷۹۵۳۴۰

۰۹۱۲ – ۲۸۳۵۵۶۲

آدرس: خیابان میرداماد – خیابان نساء – خیابان مسعود سیفیه – پلاک 38 واحد 2

منبع: https://interior-designer.ir/

 





:: برچسب‌ها: خدمات طراحی و دکوراسیون داخلی ایوان سبز , گروه معماری و دکوراسیون داخلی ایوان سبز , طراحی داخلی و اجزای آن , ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: